dinsdag 17 december 2013

Redenen om je huiswerk niet te maken

Een heel goede vriendin van mij ligt in het ziekenhuis. Ik ben gisteren en vandaag lang bij haar geweest en had niet al mijn natuurkundeopdrachten gemaakt. Toen ik dat aan mijn leraar vertelde, zei hij dat ik mijn boeken van hem niet eens in had hoeven kijken. Ik mocht buiten de klas aan mijn opdrachten werken.

"Je vriendin is belangrijker dan dit, die formules leer je in de vakantie maar. Er zijn een paar redenen waarom leerlingen van mij hun huiswerk niet hoeven te maken en vrienden of familie waar het slecht mee gaat, is daar één van. Samen met ziek zijn, begrafenissen, bruiloften, verliefd zijn, geboortes, en je hond die je boeken heeft opgegeten. Hoewel ik in dat laatst geval wel je hond ga bellen om te vragen hoe de sommen smaakten."

Ik denk dat mijn natuurkundeleraar vanaf nu mijn favoriete leraar is. 

4 opmerkingen:

  1. Wauw, dat is een hele toffe leraar (ik dacht trouwens dat jij C&M'er was? Met natuurkunde erbij of zo?). Ik heb er geloof ik meerdere van dit soort, al ben ik nog nooit in zo'n situatie terecht gekomen. Sterkte, in ieder geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat soort leraren zijn het fijnst maar helaas heeft niet iedereen dat begrip. Maar sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat een leuke leraar! Verliefd zijn lijkt mij ook een goede reden om je huiswerk niet te maken, inderdaad.
    Ik hoop dat je snel beter gaat met je vriendin, sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen